السبت، 11 فبراير 2012

مواجهه الحقيقه (6)

انا كتييييييييير خايفه

حلمت حلم انا شوفت انه كابوس مش حلم

كنت خايفه فيه اوى و ديه الحاجة اللى خلتنى اقوم من فراش المرض علشان اجيلكوا و احكيلكوا

بجد خوفت اووووووووووووووووووووووى

المهم هحكيلكوا

المفروض النهارده ان فيه حاجة اسمها اعتصام مدنى

بس انا كل اللى اعرفه كان كلام ماشوفتش اى حاجة على الواقع حصلت تثبت ان الاعتصام دا تم فعلا

بس ديه مش قضينى دوقتى

انا كل الموضوع نمت ساعتين بالظبط

لما نمت حلمت انى فى درس و لسه خارجه منه

و و انا خارجه سيبت حاجتى مع واحده صاحبتى

و خرجت و بعدين افتكرت ان حاجتى معاها و رجعت خدها

انا مش فاكره السبب بالظبط اللى خلانى اعمل كدا بس دا اللى حصل

و و انا رايحه و جايه شوفت شخص انا اعرفه

الشخص دا واحد مش واحده

بس الغريب انه كان بيشرب سجاير

على غير عادته

المهم انا اول لما خدت منها الحاجة و طلعت على اول الشارع شوفت حاجات غريبه اووووى

شوفت عدد كبير اوى من الناس اكبر من العدد اللى كان فى التحرير وقت ثوره 25 يناير

و الدنيا كان لونها ازرق

من و الناس كتير خدنى و خوفنى اوووووى

لانى تقريبا اول مره اشوف دا على الواقع 

ماعرفش ايه اللى خلانى ادير ورايا علشان اشوف الشخص دا

برغم من اننا زعلانين من بعض بس ايه السبب بتاع الزعل مش فاكره

يمكن اكون حسيت انه ممكن يطمنى فى الوقت دا

بصراحه مش عارفه

بس اللى اعرفه اوى انى لما اديرت مالقتهوش

قولت انى و لا حاجة بالنسباله

بس بجد انا بستغرب لنفسى اوى طيب ما انا عارفه انى و لا حاجة بالنسباله و قولتلكوا كدا قبل كدا

انى و لا حاجة بالنسبه لكل الناس يعنى عادى مافيش جديد

بدات احس انى بتمنى من الناس انهم يثبتولى العكس مش عارفه ليه

بس ماعلينا

مشيت وسط الزحمه ديه  و الاعتصام دا و الجو المخيف دا و انا قلبى يرتجف خوفا

هذا جزء من الحلم حيث اننى بعدها اسيقظت

و قررت النوم مجددا

و لما نمت رايت اننى اما البيت و رايت احد اصدقائى و لكن لا اتذكر من هى

و رايت اين عمى و مرات عمى و عمتى

و لكن ابن عمى و مرات عمى لم يكون ورهم فى الحلم اكثر من  انى شوفتهم و سلمت عليهم و بس

انما عمتى الوضع كان مختلف

بصوا بجد انا مش قادره اكملكوا اللى حصل فى الحلم

لانى بجد خايفه اوووى

و مش عارفه بدات اتوتر و ربنا يستر و التوتر و الخوف دول يقلوا شويه

لانه مش هيكون كويس لو زادوا

ادعولى

و اسفه بجد و اكيييييد هكملكوا بعديييين





ملحوظه : ان كل ما كتبته كلام افلام و مسلسلات و كلام خيالى و لا يمد للواقع بصله  فانه غير معقول بان يوجد فتاه بكل هذا
او قد يكون هناك اناس هكذا فى الواقع
و انا اخاطبهم و اكيد او احتاجوا لاى مساعده انا تحت امرهم بس اعرفهم و اكيد مش انا لوحدى فيه كتير يتمنوا انهم يساعدوا





يـــاســـمـــيــــن لــــــبـــــده
11/2/2012
10:06م

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق