الجمعة، 10 فبراير 2012

مواجهه الحقيقه (3)


انا اسفه اوى انى اتاخرت عليكوا

دا غير انى ماقولتلكوش انا عملت ايه امبارح و النهارده

بس اللى منعنى تعبى انا اسفه اوى ليكوا

تعبت شويه بسبب الجو مع حاجة قديمه شويه فيه

المهم امبارح كان الجو ساقعه اوى عليا و انا كالعاده ماكونتش لابسه تقيل قد يكون البعض يراه على انه برود او هبل

بس انا بسميه انتحار

مش عايزه اعيش لوحدى اكتر من كدا

من جوايا بتقطع الوحده بتموتنى

يمكن لما اكون استريح و اريح زى ما بيقولوا

مافيش حد وجودى مهم فى حياته يعنى عادى وجودى زى عدمه

المهم انا ماقولتلكوش امبارح اصابنى التوتر بشكل غير طبيعى

رغم ان كل شىء كان تمام من الناحيه النظريه و العمليه

و لكن النفسيه لا انا لا اعلم ماذا دهانى

اتكهربت اكتر من مره

طبعا هتستغربوا انا اتكهربت ازاى

دا موضوع طويل و قديم اوووى من لما كان عندى سنتين او اقل كمان

الدكتور قال ان الموضوع هينتهى بعد العشر سنوات بس الحقيقه مش كدا

ممكن يكون الطب و العلم بيقولوا كدا بس انا بقول غير كدا

و لكن هذا لا يهم

قد اكون تالمت مثيرا و لكن لم يكون الالم البدنى شىء امام المى النفسى

فيه حاجة مهمه انا عايزه اقولكوا عليها انا خد قرار كمان

و هو انى اكرهه الناس فيا

انا رخمه و دا هيكون سهل اوى انى اعمله

بصوا انا عارفه ان كل القرارت اللى انا عماله باخدها ديه كلها غلط

بس انا مش عارفه

حطوا نفسكوا مكانى لما تكونوا لوحدكوا و المفروض انكوا تقرروا لنفسكوا و لغيركوا

و المفروض انك تقرر للانتين صح

انا كل اللى اقدر عليه انى اقرر لغيرى صح

لكن ليا انا صعب اوى لانى لم اعد اهتم

يوجد شىء ما لم اخدثكم عنه

و هو ظهور شخص جديد فى حياتى

شخص لطيف و ظريف و دمه خفيف اوووى

اول كلامى معه كان

عندما كانت واحده صاحبتى بتكلمه بس بشكل هجومى عنيف و هى كان اشبه بالكتكوت الصغير لم يستطع ان بتحدث بحرف امامها

بصراحه صعب عليا اوى هقررت ان اساعده

و احاول ان اوقفها عن مهاجمته

و بالفضل استطعت ان افعل ذلك و الحمد لله

 و من يومها و هى خائف      منها و شديد الشوق معرفه من انا

هذا اول الحديث الذى دار هناك مره اخرى

كان يقول كلام ضد شخصيه بحبها و الكلام دا كان ضدها و يؤذيها

و قال الكل هيشهد معايا و طبعا مافيش حد شهد معاه كل دا و انا اراقب فى صمت و لم اتكلم

حتى ظهرت فتاه و قالت انا اشهد معاك

طبعا انا لم اسكت وقررت ان اتحدث و قلت ان اشهد مع هذا الشخصيه

فهو ازداد غضبا و غيظا و انتهى الامر على ذلك

و كنت فى يوم اتحدث مع صديقه لى حتى اتى هو من العدم

و بدا يتخدل فى كلامنا ممكن زى ما بيقولوا علشان يجر مننا كلام و يكون فى حوار و الكلام دا

و انا طبعا فاكتنى منه خالص و طنشته بشكل خلاص هيتجنن

بس للاسف بعد لما ماكانش يعرف حاجة عنى

عرف عنى معلومه واحده

و عرف انه بيشوفنى بس انا مين من لى بشوفهم مايعرفش

المهم انا فى مره عينى وقعت عليه بالصدفه شوفته باصيصلى بشكل خوفنى اوى

و كان بيضحك حسسنى انه بكدا عرفنى

انا عارفه انتوا هتقولوا ايه و ايه المشكله لما بعرفك

انا بقولكوا انها مشكله انا مش عايزاه يعرفنى و لا عايزه اعرفوا هو ممكن يكون فيه حاجة عاجبتنى اوى

و عمرى مالقتها فى حد و ديه الحاجة اللى شدتنى ليه اوى

الا انى بردوا مش عايزه اتكلم معاه

انا ماليش فى كدا

و مش عارفه

المهم بقيت بشوفه من ساعته اكتر من مره

و بقى بيطمن عليا من بعيد لبعيد عرفت دا من مصادرى الخاصه

و اكيد مش هقولكوا عليها

المهم طبعا انا لما عرفت الموضوع حسيت بالحزن و الفرح

فرحت لما عرفت انى مهمه فى حياه حد و ان وجودى ليه معنى فى حياه حد

و كنت حزينه لما عرفت ان فيه حد مهتم بيا و ان لو جرالى حاجة هاثر فى الشخص دا

حد يقولى هو انا غلط لما بعامل الناس بحب ؟

لما بعاملهم بقلبى و احساسى و احبهم بجد

و لعدين ليه الناس بيفهموا حبوا دا غلط

انا بحبهم اه

انا بحب كل الناس و بعترف بكدا

و بخاف على كل الناس

انا تعبت اوى و زهقت اوى من الناس و من نفسى و من الدنيا

انتوا عارفين انا حاسه انى داخله على مرحله من الياس

و المشكله انى لو وصلت للمرحله ديه هتحصل حاجات مش تمام خالص

لانها مش هتكون معايا زى اى ياس بيصيب اى حد

انا الياس اللى اقصدوا هو الياس اللى بيدرسوا الاطباء النفسيين و اللى اكيد يقدروا يفهمونى اكتر

ادعولى انى ماوصلوش

انا كل فيه سؤال كنت عايزه اسئلهولكوا هو لما يكون حد تعبان و تكون عارف انت بكدا

هل من الضح انك مش تسال عنه

و لو يصح دا يسمى ايه ؟؟



ملحوظه : ان كل ما كتبته كلام افلام و مسلسلات و كلام خيالى و لا يمد للواقع بصله  فانه غير معقول بان يوجد فتاه بكل هذا
او قد يكون هناك اناس هكذا فى الواقع
و انا اخاطبهم و اكيد او احتاجوا لاى مساعده انا تحت امرهم بس اعرفهم و اكيد مش انا لوحدى فيه كتير يتمنوا انهم يساعدوا




يــــاســــمـــيـــن لــــبـــده
10/2/2012
04:04ص

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق