الخميس، 15 ديسمبر 2011

انا و مشكلاتى مع الحياه

كم تصعب عليا نفسى كلما تكلمت مع هذا الشخص احيانا اقول لنفسى انه جرحنى و اهاننى و و عاملنى بمنتهى القسوه و يجب ان اقطع هذه العلاقه فورا ا و ابتعد او حتى اعمل مثل ما يفعل هو معى و لكن ارجع اتردد و اقول لا حرام
حرام انى اخليه يحص بنفس الاحساس اللى انا حسنه دا حتى لو هو عمل كدا و قبل كدا مش معقول انى اكون زيه
انا ماقدرش انى اجرح حد او ازعل حد منى حرام اوى لانه احساس صعب اوووى و مش ممكن اكون السبب فى انى اخلى حد يحس بيه لانى طول عمرى عايشه بمبدا حب لاخيك ما تحبه لنفسك و ديه حاجة انا كرهتها يبقى ازاى ممكن اخلى غيرى يحس بيها و اكون انا السبب فيها اكيد مش ممكن اعمل كدا
دا غير انى على قد ما شوفت منه قسييه و جرح و الم على قد ما كان سبب فى فرحتى و سعادتى فى يوم من الايام و مش لازم ابدا اننا نفتكر للناس الحاجة  الوحشه بس و انا بالنسباله بحاول انى انسى الحاجات الوحشه
ممكن اللى يشوف كلامى دا يقول عليا ملاك بس الحقيقه انى ابعد ما يكون عن الملاك كل الموضوع  انى بفكر كدا و دا اللى انا بعمله و بحاول انى استمر فيه بس اصعب حاجة انك تعمل كدا
و انت مش مسامح يعنى قلبك مش صافى من ناحيه الحد دا بجد دا اصعب احساس بالنسبالى لانى مش بحب اتعامل مع حد  اانا مش مسمحاه قلبى مش صافى من ناحيته حاولت انى اوصلهالوا باكتر من طريقه بس الله اعلم ايه اللى فى دماغه
و قررت انى ابعد فعلا لانى حسيت انى منافقه و مش قادره اكمل على النفاق دا فقررت انى ابعد و لبعدت فعلا بس شويه و حسيت انه بينهار بيضيع حزين ضايع مش عارفه السبب بس كل اللى  حسيته ساعتها انى نسيت كل المشاكل و الخلافات
 عايزه اكون جنبه اخد بايده على الاقل اوى لحد لما يرجع زى ما كان ويمكن احسن و بعدين بعمل اللى هو عايزه
دا اللى انا بحاول انى اعمله اتمنى ان ربنا يوفقنى و ايوفقه و يقدرنى انى اكون سبب فى سعادته و ابتسامته اللى تفضل موجوده على طول يا رب






ياسمين لبده
15/12/2011
01:40 م

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق