الجمعة، 9 ديسمبر 2011

لحظه فراق

الفراق كلمه صعبه اوى و الاحساس بيها بيكون اصعب انك تعيش حياتك مع شخص و فاجاه يحصل الفراق اكيد هو بيكون قضاء

الله و لازم نرضى بيه بس احيانا بيكون صعبه و الموضوع اللى هتكلم فيه النهارده هو مش اصعب الامور اللى مرت عليا فى

حياتى و اللى حاسه انها كسرتنى و قتلتنى اوى مش عارفه ليه بفكر قى الموضوع دا كتير لحد النهارده مع انه فات من سنين

طويله

الشخص دا انا كنت بحبه اوى بعتبره اكتر من والد ليا كان طيب اوى و حنين اوى كنت ساعتها صغيره تقريبا فى تالته او رابعه

ابتدائى و كنا فى العيد اول يوم العائله كلها متعوده انها بتتجمع فى بيت جده الله يرحمه و كله كان موجود يومها ماعدا هو

ماكانش موجود سالت عنه قالولى انه تعبان كان الموضوع معايا عادى و جه تانى يوم العيد و نزلت الشارع انا و ولاد عمى

نلعب فاجاه لاقينا عمى نازل بيقولنا نطلع نلعب فوق فى البيت عنده و اكيد كنا مبسوطين لانه مكان جديد نلعب فيه و طلعنا و قعدنا

شويه و بعدين زهقنا كنا عايزين ننزل نلعب نجرى بس لاقينا بنت عمى بتمنعنا و لما كنا بنقف فى البالكونه كانت بتمنعنا حسينا اننا

محبوسين ماحدش فينا كان فاهم حاجه سمعت صوت عربيه اسعاف عادى زى هبل الاطفال روحت اشوف فيه ايه و هى كانت

بتمنعنا هما سمعوا كلامها بس انا كنت عايزه اعرف فيه ايه كانت تصرفاتها غريبه و نظره كل حد كان بيجى كانت غريبه كنت

حاسه ان فيه حاجة هما مش عايزين يقولونا عيها المهم دخلت البلكونه معاها و شوفت عربيه اسعاف قدام باب البيت و

مافهمتش اى حاجة ساعتها

شويه و البابا خبط و راحت تفتح و انا روحت وراها شوفت سيدات نازلين من فوق و لابسين اسود  و بيعيطوا مانكوش ان الافلام

و المسلسلات اللى خلتنى افهم كدا حاجة انا ساعتها حصلتلى حاجة غريبه اوى لاقيت كل حاجة بتتجمع جوه دماغى تعبه امبارح

و عربيه الاسعاف و الناس اللى لابسه اسود و بتعيط كل دا اتجمع فى دماغى مره واحده و عرفت انه مات ممكن تكون ديه حركه

ذكاء منى بس على قد ما هى حركه ذكاء منى عملت حركه تانيه كانت غبيه اوووووووووووووى و مش عارفه لحد النهارده انا

عملتها ليه و لا حتى ازاى اول لما عرفت اول حد قولتله كان ابنه قولتله ان باباه اتوفى و بعدها كلوا عرفت و كلوا كان شبه

منهار و انا كنت بتقطع مرتين مره لفراقه و مره التانيه علشان ابنه مش قادره انسى شكله ساعتها و لا شكلهم كلهم احساس

كان مميت اوى من ساعتها و الحزن دخل قلبى بجد و ممكن يكون الموضوع زاد عندى اوى كدا لانى كنت صغيره ساعتها ممكن

بس الله اعلم المشكله اوى مش عارفه ليه بفكر فى الموضوع دا كل يوم ليه مش قادره انساه زى غيروا من المواضيع اللى

نسيتها  ؟؟

ياسمين لبده
9/12/2011
2:03ص

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق