الجمعة، 9 ديسمبر 2011

الطيبه و القسوه

احلى حاجة انك تكون بتتلكم مع نفسك و مش عارف اذا كان فيه حد بيسمعك او لا انا دلوقتى بعمل كدا بتكلم و مش عارفه فيه حد ممكن يكون شايف كلامى دا و لا لا
انا اتكلمت مع حد و الحد دا جرحنى جرح جامد اوى لدرجه انى مش قادره انى اسمحه عليها قولتله انى مش ممكن اسامحه ابدا بس واضح ان كل دا و لا حاجة بالنسباله انا مش عارفه اعمل ايه بحس ايانا انى بتالم بدل منه مش عارفه هو ازاى مستحمل انه يعيش و فيه حد زعلان منه بس واضع انه قاسى اوى و دا اللى عرفته من خلال تعامله معايا لكن الحقيقه انى حاسه انه غير كدا هو طيب اوى بس انا مش عارفه هو ليه بيقسى علا اوى كدا
لو مش عايز يعرفنى تانى ممكن بكلمه ينهى الموضوع  و بكدا يريح نفسه و يرحنى انا مابقتش عارفه عارفه حاجة حاسه ان حياتى كلها اتلخبطت السنه ديه فى كل حاجة
حاجات كتير اوى جديده يقيت بتحصلى السنه ديه اول الاقى حد بيحبنى و اول مره الاقى حد معجب بيا اول مره حد يدينى ورده و حاجات كتير اوى
اول مره الاقى حد زيى بالظبط
انا احيانا بيكون نفسى اتكلم معاه و بيكون هو فاتح بس علشان امنع نفسى من انى اكلمه بحاول افكر نفسى باللى عمله معايا من جرح و الم و عدم احترام و تقدير منه ليا  بمعنى تانى بحاول اقسى قلبى يمكن يحس و لو بعشر اللى هو حسيسهولى و اولا و اخيرا انا عمرى ما هسامحه اوى و اكيد بتتمناله التوفيق و السعاده و النجاح فى حياته اللى هو عايزها  هو ممكن ينجح فى انه يكسب الناس كلها بس  صعب عليه اوى انه يقدر يكسبنى من تانى الا فى حاله واحده بس و انا عارفاه كويس مش هيعملها
اخيرا
انا بتمنى من كل قلبى السعاده و التوفيق و النجاح لكل الناس اللى اعرفهم و اللى ماعرفهومش


                                                                                                                        ياسمين لبده
                                                                                                                      9/12/2011

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق